Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSimpson, Robert G.; Halpin, Gerald
TitelThe Effects of Altering the Ceiling Criterion on the Passage Comprehension Test of the Woodcock Reading Mastery Tests.
QuelleIn: Educational and Psychological Measurement, 47 (1987) 1, S.215-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Correlation; Mastery Tests; Reading Tests; Scoring; Secondary Education; Test Reliability; Test Validity; Woodcock Reading Mastery Test
AbstractForty adolescent subjects were administered the Woodcock Reading Mastery Tests. The Passage Comprehension Test for each subject was rescored using three different ceiling criteria. The three scoring methods were found to be equivalent to the scoring method recommended in the Woodcock Manual in terms of internal consistency reliability. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: