Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGarrison, D. R.
TitelDropout Prediction within a Broad Psychosocial Context: An Analysis of Boshier's Congruence Model.
QuelleIn: Adult Education Quarterly, 37 (1987) 4, S.212-22Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAccess to Education; Adult Education; Adult Learning; Congruence (Psychology); Dropout Characteristics; High School Equivalency Programs; Participant Characteristics; Prediction
AbstractAnalyzed Boshier's congruence model constructs in concert with a variety of socioeconomic and psychological variables using a population of adult high school completion students. Revealed that incongruency variables were poor predictors of dropout, and dropouts had less self/other incongruence. Suggests that dropout studies be approached from a holistic psychosocial perspective. (Author/CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: