Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarston, Douglas; und weitere
TitelMeasuring Pupil Progress: A Comparison of Standardized Achievement Tests and Curriculum-Related Measures.
QuelleIn: Diagnostique, 11 (1986) 2, S.77-90Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAchievement Tests; Curriculum; Disabilities; Evaluation Methods; Intermediate Grades; Low Achievement; Reading Improvement; Reading Tests; Standardized Tests; Student Evaluation; Test Reliability; Writing (Composition); Writing Improvement
AbstractTwo studies of third- through sixth-grade low-achievers (N=83) and 26 third-graders (some receiving special education services) compared traditional standardized achievement tests and alternative curriculum-based measures. Results indicated that curriculum-based measures were more sensitive in assessing student progress in reading and writing and related more consistently to a criterion measure of student growth. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: