Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Harold A.; Griffith, Penny L.
TitelThe Instructional Patterns of Two Fourth-Grade Spelling Classes: A Mainstreaming Issue.
QuelleIn: American Annals of the Deaf, 131 (1986) 5, S.331-38Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Communication; Classroom Environment; Comparative Analysis; Grade 4; Hearing Impairments; Intermediate Grades; Language Styles; Mainstreaming; Special Education; Spelling Instruction; Teacher Student Relationship; Teaching Methods
AbstractComparison of two fourth-grade spelling classes (one for hearing-impaired students and the other a general education class under consideration as a mainstream placement) revealed significant differences in interactional behaviors across physical, instructional, and social contexts. The hearing-impaired class was characterized by routinized academic tasks and simple language structures. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: