Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarrow, John C.
TitelIs Student Development "Dissonance Roulette"?
QuelleIn: Journal of College Student Personnel, 28 (1987) 1, S.12-13Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Change; College Students; Developmental Psychology; Developmental Stages; Higher Education; Models; Reader Response; Student Development; Theories
AbstractResponds to Caple's self-organization paradigm of student development, where humans are viewed as open systems, unstable because of continuous exchange of energy with their environments. Corroborates the inevitability of disequilibrium in human existence but is disturbed by the notion of random determination of second-order change. Raises questions regarding change and the complexity of the self-environment relationship. (KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: