Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRosenbaum, Paul R.
TitelDropping Out of High School in the United States: An Observational Study.
QuelleIn: Journal of Educational Statistics, 11 (1986) 3, S.207-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAchievement Tests; Analysis of Covariance; Dropouts; Effect Size; High Schools; Hypothesis Testing; Matched Groups; Multivariate Analysis; Probability; Sampling; Statistical Analysis
AbstractUsing data from the High School and Beyond, this article presents statistical procedures to estimate the effect of dropping out of high school on cognitive achievement test scores. Each sampled dropout is matched to a student remaining in the same school. Methods for addressing the possible omission of covariates are described. (BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: