Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHorner, Robert H.; und weitere
TitelGeneralization with Precision: The Role of Negative Teaching Examples in the Instruction of Generalized Grocery Item Selection.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 11 (1986) 4, S.300-08Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCues; Daily Living Skills; Discrimination Learning; Food Stores; Generalization; Mental Retardation; Pictorial Stimuli; Prompting; Training Methods; Young Adults
AbstractSix retarded young adults were trained to select grocery items using picture cards as cues and to reject either (1) maximally different negative examples or (2) minimally different negative examples. Training with minimally different negative examples was functionally related to improved rejection of nontrained negative items in a nontrained store. (Author/JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: