Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJanos, Paul M.
TitelThe Socialization of Highly Intelligent Boys: Case Material from Terman's Correspondence.
QuelleIn: Journal of Counseling & Development, 65 (1986) 4, S.193-95Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademically Gifted; Children; Exceptional Child Research; Intellectual Development; Intelligence Quotient; Interpersonal Competence; Males; Peer Groups; Social Development; Socialization
AbstractContrasted Lewis M. Terman's letters to parents of boys (N=42) with childhood intelligence quotients (IQs) greater than 170 contrasted with those sent to parents of boys (N=42) with IQs between 135 and 159. Suggests that the social needs of many highly intelligent children can best be satisfied in peer groups consisting of children of similar ability and interests. (Author/ABB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: