Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlanton, Linda P.; Fimian, Michael J.
TitelPerceptions of Special Education Teacher Trainee Competence.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 9 (1986) 3, S.113-22Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCareer Education; Classroom Techniques; Cognitive Processes; Competency Based Teacher Education; Cooperating Teachers; Disabilities; Evaluation Methods; Higher Education; Learning Strategies; Preservice Teacher Education; Special Education Teachers; Student Teacher Attitudes; Student Teacher Evaluation; Student Teacher Supervisors; Test Reliability; Test Validity; Vocational Education
AbstractAnalysis of teacher trainee performance ratings collected from special education teacher trainees (N=151), university supervisors (N=9), and cooperating teachers (N=44) revealed that all three groups perceived identical factors--instructional management, cognitive strategies instruction, and career/vocational education--as underlying the construct of teacher trainee competence. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: