Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKolligian, John, Jr.; Sternberg, Robert J.
TitelIntelligence, Information Processing, and Specific Learning Disabilities: A Triarchic Synthesis.
QuelleIn: Journal of Learning Disabilities, 20 (1987) 1, S.8-17Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdjustment (to Environment); Cognitive Processes; Cognitive Structures; Cognitive Style; Elementary Secondary Education; Encoding (Psychology); Epistemology; Experiential Learning; Information Processing; Intelligence; Learning Disabilities; Learning Motivation; Synthesis; Theories
AbstractThe article describes the triarchic theory of human intelligence, which is composed of three subtheories: componential, experiential, and contextual. Deficient cognitive strategies and inadequate knowledge in certain domains may result from the inability of the learning disabled to selectively encode, compare, and combine information, or from an inability to automatize information processing. (Author/JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: