Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZimpher, Nancy L.; Howey, Kenneth R.
TitelAdapting Supervisory Practices to Different Orientations of Teaching Competence.
QuelleIn: Journal of Curriculum and Supervision, 2 (1987) 2, S.101-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Competence; Educational Philosophy; Elementary Secondary Education; Inservice Teacher Education; Models; Preservice Teacher Education; Professional Development; Supervision; Teacher Effectiveness; Teacher Supervision; Teachers
AbstractExplicates four types of teacher competence (technical, clinical, personal, and critical) as they might relate to supervision. Examines the levels of comprehensiveness and complexity within each of the competence domains. Illustrates approaches to supervisory practice within these domains. Includes 2 extensive tables and 94 footnotes. (IW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: