Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJones, Warren
TitelTaking Maths in Year 12.
QuelleIn: A.C.E.R. Newsletter, (1986) 57, S.1-2Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEarly Experience; Elementary School Mathematics; Elementary Secondary Education; Grade 12; Mathematics Anxiety; Mathematics Curriculum; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Parent Student Relationship; Secondary School Mathematics; Self Concept; Sex Differences; Student Attitudes; Teacher Student Relationship; Australia
AbstractPresents the findings of a study done in Australia which sought to determine which factors influence students to take mathematics courses in the 12th grade. Results suggested that males were more likely to take math than females, and positive attitudes about math in early school years directly influenced participation in math at grade 12. (TW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: