Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKaluba, L. H.
TitelEducation in Zambia: The Problem of Access to Schooling and the Paradox of the Private School Solution.
QuelleIn: Comparative Education, 22 (1986) 2, S.159-69Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAccess to Education; Comparative Education; Developing Nations; Educational Needs; Elementary Secondary Education; Equal Education; Foreign Countries; National Programs; Nontraditional Education; Political Influences; Private Education; Social Environment; Zambia
AbstractPoints out problems of access to schooling in Zambia, especially at the primary and secondary levels and discusses existing types of alternative schooling such as night schools and supervised study groups. Argues that recent private school initiatives are not providing educational opportunities except for a few wealthy urban families. (JHZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: