Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilliams, Connie K.; Kamii, Constance
TitelHow Do Children Learn by Handling Objects?
QuelleIn: Young Children, 42 (1986) 1, S.23-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Case Studies; Cognitive Development; Cognitive Structures; Early Childhood Education; Learning Processes; Object Manipulation; Piagetian Theory; Teacher Role; Young Children
AbstractMaintains that young children learn to think when they act on objects, thus developing what Piaget refers to as physical and logico-mathematical knowledge. Teachers can encourage thinking/mental action by creating situations that are personally meaningful to the children, by providing decision-making opportunities, and by providing opportunities for children to exchange viewpoints with peers. (BB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: