Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSinclair, Esther; Alexson, Joyce
TitelLearning Disability Discrepancy Formulas: Similarities and Differences among Them.
QuelleIn: Learning Disabilities Research, 1 (1986) 2, S.112-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Disability Identification; Elementary Education; Eligibility; Intelligence Quotient; Learning Disabilities; Measurement Techniques; Screening Tests
AbstractFive formulas for identifying discrepancies for eligibility as learning disabled (LD) were applied to 137 children (ages 6-14) already diagnosed as LD. Among results cited was that 64 percent were not identified as LD by any formula. Issues concerning the use of discrepancy formulas for LD screening are discussed. (Author/JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: