Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlberto, Paul A.; und weitere
TitelFacilitating Task Acquisition through the Use of a Self-Operated Auditory Prompting System.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 11 (1986) 2, S.85-91Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Autoinstructional Aids; Daily Living Skills; Job Skills; Magnetic Tape Cassettes; Moderate Mental Retardation; Prompting; Severe Mental Retardation; Tape Recorders; Task Analysis; Training Methods; Work Sample Tests
AbstractFour moderately to severely mentally retarded adolescents used a cassette player to self-administer auditory prompts in two of three task areas: vocational assembly, use of a washing machine, and food preparation. The procedure included acquisition, faded assistance, and maintenance phases. All four students learned and maintained performance of tasks. (JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: