Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIhebuzor, N. A.
TitelAppropriate Instructional Media Selection (AIMS): An Issue in Educational Technology in the Nigerian School System.
QuelleIn: British Journal of Educational Technology, 17 (1986) 2, S.94-103Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Costs; Developing Nations; Educational Media; Educational Technology; Equipment Maintenance; Equipment Utilization; Evaluation Criteria; Literature Reviews; Media Selection; Nigeria
AbstractSuggests five criteria (media attrributes, costs, usability, serviceability, availability) to be used to assess justifiability of use of different types of high technology instructional media (HTIM) in Nigerian schools. Principal reasons for HTIM preference are outlined, and development and use of low technology instructional media to supplement HTIM are stressed. (Author/MBR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: