Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, Lars; von Tetzchner, Stephen
TitelCommunicative, Sensorimotor, and Language Skills of Young Children with Downs Syndrome.
QuelleIn: American Journal of Mental Deficiency, 91 (1986) 1, S.57-66Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCommunication Skills; Competence; Developmental Stages; Downs Syndrome; Infants; Language Acquisition; Mental Retardation; Verbal Learning; Young Children
AbstractThe transition from preverbal to verbal communication of 13 retarded and nonretarded children was explored in a prospective, longitudinal study. Mental development was tested at ages 13 months and at 2 and 3 years. Results seem to support the postulate of a skill-specific homology in the transition from preverbal to verbal communication. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: