Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhite, Timothy J.; Sedlacek, William E.
TitelNoncognitive Predictors: Grades and Retention of Specially-Admitted Students.
QuelleIn: Journal of College Admissions, (1986) 111, S.20-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; College Students; Grade Point Average; High Risk Students; Higher Education; Predictor Variables; School Holding Power; Noncognitive Questionnaire
AbstractUtilized a set of noncognitive variables, as measured by the Noncognitive Questionnaire (NCQ), to predict the grade point average (GPA) and retention of specially admitted college students. Results indicated the NCQ can predict the GPA and retention status of these students. Successful leadership and positive self-concept were the most useful variables. (Author/BL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: