Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHenderson, Edmund H.; Templeton, Shane
TitelA Developmental Perspective of Formal Spelling Instruction through Alphabet, Pattern, and Meaning.
QuelleIn: Elementary School Journal, 86 (1986) 3, S.305-16Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Early Childhood Education; Elementary Education; Elementary School Students; Preschool Children; Spelling Instruction
AbstractUsing recent research in linguistics and developmental psychology, this study suggests that English spelling can be taught systematically and that its mastery is central to literacy. Examines the levels at which spelling represents information about the English language and presents five stages of spelling knowledge through which achieving learners pass. (DR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: