Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSainato, Diane M.; und weitere
TitelThe Effects of a Classroom Manager Role on the Social Interaction Patterns and Social Status of Withdrawn Kindergarten Students.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 19 (1986) 2, S.187-95Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterInteraction; Kindergarten; Peer Acceptance; Peer Relationship; Primary Education; Social Status; Student Role; Withdrawal (Psychology)
AbstractWhen three socially withdrawn kindergarteners were placed in the classroom manager's role they substantially increased the frequency of positive social initiations during free-play, had more positive and fewer negative social bids from peers, were rated more favorably by classmates, and were selected more frequently as best friends by peers. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: