Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOdom, Samuel L.; Strain, Phillip S.
TitelA Comparison of Peer-Initiation and Teacher-Antecedent Interventions for Promoting Reciprocal Social Interaction of Autistic Preschoolers.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 19 (1986) 1, S.59-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAutism; Interaction; Interpersonal Competence; Intervention; Peer Relationship; Preschool Education; Socialization; Teacher Role
AbstractA peer-initiation condition, in which confederates were taught to initiate interaction with three autistic four- year-olds, reliably increased the Ss's social responses. A teacher-antecedent condition, in which teachers prompted the autistic Ss to initiate with confederates who had been taught to reciprocate, increased the initiations and responses of autistic Ss. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: