Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStedtnitz, Ulrike
TitelThe Influence of Educational Enrichment on Self-Efficacy and Interest Levels in Young Children.
QuelleIn: Topics in Early Childhood Special Education, 6 (1986) 1, S.39-49Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEnrichment Activities; Gifted; Preschool Education; Primary Education; Self Concept; Student Interests
AbstractThe study examined how 31 young children's school-related self-efficacy expectations related to their exposure to enrichment or Type I activities as defined by J. Renzulli. Results showed that self-efficacy pretest scores were significant predictors of self-efficacy posttest scores, but not predictions of treatment conditions, sex, intelligence of any of three interaction terms. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: