Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEnglish, Raymond
TitelA Realistic Perspective on Human Rights in the School Curriculum.
QuelleIn: Educational Leadership, 43 (1986) 8, S.65-67Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCivil Liberties; Controversial Issues (Course Content); Democracy; Elementary Secondary Education; Foreign Policy; International Relations; Totalitarianism
AbstractHuman rights issues need to be taught in the context of Western civilization values, using literature and history sources, and not as separate courses based on newsworthy events. Students need to appreciate the desirability of democratic governments and the complexities of introducing democracy to nations lacking political and legal traditions. (9 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: