Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inScott, Kathryn P.
TitelEffects of Sex-Fair Reading Materials on Pupils' Attitudes, Comprehension, and Interest.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 23 (1986) 1, S.105-16Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnalysis of Covariance; Elementary Secondary Education; Grade 11; Grade 4; Grade 7; Reading Comprehension; Reading Materials; Sex Fairness; Sex Role; Student Attitudes; Student Interests
AbstractThis study was conducted to address gaps in the research on gender characteristics of reading materials. Pupils in grades 4, 7, and 11 read four narratives, one for each of four sex role conditions. Neither comprehension nor interest was diminished by the use of sex-fair materials. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: