Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHamilton, Richard J.
TitelRole of Adjunct Questions and Subject Ability Levels on the Learning of Concepts from Prose.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 23 (1986) 1, S.87-94Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAptitude Treatment Interaction; Cognitive Ability; College Students; Concept Formation; Higher Education; Multivariate Analysis; Prior Learning; Questioning Techniques; Reading Ability
AbstractThe effects of examples used with application adjunct questions on concept learning were evaluated. Results indicated that application adjunct questions did not produce significantly higher performance on criterion questions than no-question treatments. Matched adjunct questions produced higher levels of performance on criterion than unmatched questions. (Author.LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: