Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarding, Jan
TitelGirls and Women in Secondary and Higher Education: Science for Only a Few.
QuelleIn: Prospects: Quarterly Review of Education, 15 (1985) 4, S.553-64Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Curriculum Development; Educational Objectives; Higher Education; Instructional Improvement; Science Curriculum; Science Education; Secondary Education; Sex Bias; Sex Stereotypes; Teaching Methods
AbstractReviews data from around the world documenting differences in educational attainment of males and females with emphasis on scientific subjects. Considers social and cultural factors which account for these differences and offers concrete ideas for creating a less sex-differentiated science and technology. (JDH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: