Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGhatala, Elizabeth S.; und weitere
TitelA Componential Analysis of the Effects of Derived and Supplied Strategy-Utility Information on Children's Strategy Selection.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 41 (1986) 1, S.76-92Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Comparative Analysis; Grade 2; Information Utilization; Learning Processes; Learning Strategies; Memory; Metacognition; Young Children
AbstractSecond-grade children were explicitly supplied with zero, one, two, or three components of information to specify the respective contributions of various sources and amounts of acquired strategy-utility information. Metacognitive knowledge was evidenced only when the training regiment included the complete set of critical metacognitive components. (HOD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: