Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOsunde, Egerton O.
TitelGeneral Education in Nigerian Universities: An Analysis of Recent Curricular Reforms.
QuelleIn: Journal of General Education, 37 (1985) 1, S.47-62Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCore Curriculum; Curriculum Development; Educational Change; Educational Objectives; Educational Philosophy; Foreign Countries; General Education; Higher Education; Universities; Nigeria
AbstractOffers an overview of Nigerian higher education. Analyzes three approaches being taken to introduce general education into the university curriculum (i.e., proscribed course of study, distribution-across-disciplines, and core general education courses). Discusses the difficulties being encountered, including faculty disinterest and rigid academic structures. (AYC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: