Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enColby, Kathleen K.; und weitere
TitelProblem-Based Learning of Social Sciences and Humanities by Fourth-Year Medical Students.
QuelleIn: Journal of Medical Education, 61 (1986) 5, S.413-15Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCourse Descriptions; Curriculum Development; Degree Requirements; Economics; Educational Strategies; Ethics; Higher Education; Humanities Instruction; Interdisciplinary Approach; Legal Problems; Medical Education; Problem Based Learning; Problem Solving; Professional Education; Social Sciences
AbstractA required fourth-year course integrating the social sciences and humanities into the required clinical medical curriculum at Dartmouth Medical School is intended to prepare students to deal with the social and humanistic issues involved in medical practice, including law, ethics, economics, and social anthropology. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: