Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYoung-Loveridge, Jennifer M.
TitelUse of Orthographic Structure and Reading Ability: What Relationship?
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 40 (1985) 3, S.439-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Style; Comparative Analysis; Discrimination Learning; Grade 4; Grade 6; Intermediate Grades; Orthographic Symbols; Prior Learning; Reading Ability; Reading Difficulties; Reading Rate; Reading Research; Schemata (Cognition); Word Recognition
AbstractExamines the role of experience in the use of orthographic structure by good and poor sixth-grade readers. Results showed that poor sixth-grade readers used orthographic structure to speed their matching judgments just as effectively as good sixth-grade readers. (HOD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: