Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScott-Jones, Diane; Clark, Maxine L.
TitelThe School Experiences of Black Girls: The Interaction of Gender, Race, and Socioeconomic Status.
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 67 (1986) 7, S.520-26Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Blacks; Educational Attainment; Educational Attitudes; Educational Research; Elementary Secondary Education; Females; Racial Bias; Sex Bias; Socioeconomic Status
AbstractEvaluates research on Black females and describes the findings on their achievement levels, expectations and motivations, educational and occupational attainment, socialization by parents, and teacher/student interactions. In the case of Black females the inequities caused by race and social class are as important to attend to as those fostered by sex bias. Includes 50 references. (MD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: