Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSilvern, Louise E.; Katz, Phyllis A.
TitelGender Roles and Adjustment in Elementary-School Children: A Multidimensional Approach.
QuelleIn: Sex Roles, 14 (1986) 3-4, S.181-202Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Problems; Elementary Education; Elementary School Students; Personality Development; Self Concept; Sex Role; Sex Stereotypes; Student School Relationship
AbstractA study examined the relations between fourth- through sixth-grade students' school adjustment and the extent to which their self concepts conformed to stereotypic gender roles. Among boys, more stereotypic self-concepts were associated with high levels of externalizing conduct disorders. Among girls, stereotypy was associated with high levels of internalizing. (KH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: