Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShehan, Patricia K.
TitelTransfer of Preference from Taught to Untaught Pieces of Non-Western Music Genres.
QuelleIn: Journal of Research in Music Education, 33 (1985) 3, S.149-58Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttitude Change; Cultural Awareness; Cultural Pluralism; Educational Research; Intermediate Grades; Multicultural Education; Music; Music Education; Non Western Civilization; Student Attitudes; Transfer of Training
AbstractIndian, Japanese, and Hispanic songs were taught to sixth grade students. Results indicated significant preference differences between the taught and untaught selection of the treatment genres. Although instruction increased preference for unfamiliar non-Western songs, there was no transfer of preference to untaught pieces of the same genre. (Author/RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: