Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOdom, Samuel L.; und weitere
TitelUsing Single and Multiple Peers to Promote Social Interaction of Preschool Children with Handicaps.
QuelleIn: Journal of the Division for Early Childhood, 10 (1986) 1, S.53-64Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDisabilities; Interaction; Interpersonal Competence; Peer Relationship; Preschool Education
AbstractAn alternating treatment design was used to examine differential treatment effects of employing single and multiple peers to promote social interactions of two handicapped preschoolers. Differential treatment results were generally not found. Both types of peer-initiation interventions produced increases in handicapped children's social interactions with nonhandicapped peers. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: