Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWacker, David P.; und weitere
TitelGeneralization and Maintenance of Complex Skills by Severely Handicapped Adolescents Following Picture Prompt Training.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 18 (1985) 4, S.329-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDaily Living Skills; Generalization; Pictorial Stimuli; Prompting; Severe Mental Retardation; Training Methods
AbstractThree severely handicapped adolescents were trained, using a picture prompt package, to complete three complex vocational or daily living tasks. All students required many training sessions to learn the first training task, but generalized their use of the pictures across settings without additional training. They needed substantially reduced amounts of training on the remaining two tasks. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: