Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMay, Wanda T.; Zimpher, Nancy L.
TitelAn Examination of Three Theoretical Perspectives on Supervision: Perceptions of Preservice Field Supervision.
QuelleIn: Journal of Curriculum and Supervision, 1 (1986) 2, S.83-99Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Beginning Teachers; Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Student Teaching; Supervisory Methods; Teacher Supervision; Theories
AbstractExplores and examines the theoretical roots of supervisory practice with regard to field experiences in teacher education. Contends that most approaches to supervision are rooted in paradigms reflecting the perspectives of positivism, phenomenology, and critical theory. (MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: