Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDe La Garza, Jesus Valenzuela; Medina, Marcello, Jr.
TitelAcademic Achievement as Influenced by Bilingual Instruction for Spanish-Dominant Mexican American Children.
QuelleIn: Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 7 (1985) 3, S.247-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Bilingual Education; Elementary Education; Language Dominance; Mexican American Education; Mexican Americans; Primary Education; Spanish Speaking; Transitional Programs; Arizona (Tucson)
AbstractCompares academic outcomes for 24 Spanish-dominant and 118 English-dominant Mexican American children in primary grades. Assesses impact of the experimental group's exposure to the transitional bilingual education program by examining their Spanish and English academic performance. Discusses implications for the education of bilingual learners. (NEC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: