Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSlavin, Robert E.
TitelCooperative Learning: Applying Contact Theory in Desegregated Schools.
QuelleIn: Journal of Social Issues, 41 (1985) 3, S.43-62Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClass Organization; Elementary Secondary Education; Grouping (Instructional Purposes); Intergroup Education; Intergroup Relations; Minority Groups; Racial Attitudes; Racial Relations; School Desegregation; Social Integration; Teaching Methods
AbstractReviews research on instructional methods designed to operationalize the principal elements of Allport's contact theory of intergroup relations. These cooperative learning methods, which employ ethnically mixed learning groups who are rewarded for learning as a group, have had positive effects on intergroup relations and on the academic achievement of majority and minority students. (KH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: