Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHorner, Robert H.; und weitere
TitelA Functional Approach to Teaching Generalized Street Crossing.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 10 (1985) 2, S.71-78Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDaily Living Skills; Generalization; Mental Retardation; Program Effectiveness; Severe Disabilities; Traffic Safety
AbstractThe effects of general case instruction for teaching street crossing to two individuals with moderate and severe mental retardation were examined. Results support the effectiveness and efficiency of general case instruction for teaching Ss to cross streets other than those on which they were trained. Implications for research on generalization and for community instructional programing are addressed. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: