Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRupley, William H.; Logan, John W.
TitelElementary Teachers' Beliefs about Reading and Knowledge of Reading Content: Relationships to Decision about Reading Outcomes.
QuelleIn: Reading Psychology, 6 (1985) 3-4, S.145-56Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDecision Making; Elementary Education; Elementary School Teachers; Reading Instruction; Reading Research; Teacher Attitudes; Teacher Effectiveness
AbstractConcludes that beliefs about reading influence teachers' decisions about the importance of reading outcomes typically taught in the elementary grades, and that teachers who hold student-centered reading beliefs are not likely to value instruction that focuses on decoding. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: