Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHorn, Wade F.; Packard, Thomas
TitelEarly Identification of Learning Problems: A Meta-Analysis.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 77 (1985) 5, S.597-607Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttention Span; Behavior Problems; Correlation; Early Identification; Elementary Education; Language Proficiency; Learning Problems; Meta Analysis; Predictive Measurement; Predictor Variables; Prognostic Tests; Reading Achievement; Screening Tests; Student Evaluation
AbstractData on the early prediction of learning problems was summarized by a meta analysis of 58 studies reporting correlations between measures administered in kindergarten or first grade and later reading achievement. The best single predictors of achievement were attention-distractibility, internalizing behavior problems, and language variables. (Author/BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: