Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOdom, Samuel L.; und weitere
TitelIncreasing Handicapped Preschoolers' Peer Social Interactions: Cross-Setting and Component Analysis.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 18 (1985) 1, S.3-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDisabilities; Interaction; Interpersonal Relationship; Mainstreaming; Peer Relationship; Preschool Education
AbstractThree nonhandicapped confederates were trained to direct social initiations to three handicapped preschoolers. Teachers prompted the confederates when necessary and rewarded them with tokens. Confederates' initiations resulted in increased frequencies of positive social interaction. There was not generalization to other classroom settings. Reduction of teacher prompts led to decreases in social interactions. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: