Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSteelman, Lala Carr; Powell, Brian
TitelAppraising the Implications of the SAT for Educational Policy.
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 66 (1985) 9, S.603-07Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; College Bound Students; Comparative Analysis; Educational Policy; Educational Quality; High School Seniors; School District Spending; Secondary Education; State Aid; Statistical Analysis; Student Characteristics; Test Norms; Tests; SAT (College Admission Test)
AbstractDifferences in the corrected state rankings on Scholastic Aptitude Test (SAT) scores are explained by the percentage of students taking the test and by student composition by sex, race, and average family income. Higher state per capita educational expenditures are significantly related to higher average SAT scores. Policy implications are discussed. (MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: