Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGadwa, Karol; Griggs, Shirley A.
TitelThe School Dropout: Implications for Counselors.
QuelleIn: School Counselor, 33 (1985) 1, S.9-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Style; Counselor Role; Dropout Characteristics; Dropouts; High School Students; Secondary Education; Youth Problems; Learning Style Inventory
AbstractAssessed learning style of secondary students, categorized as dropout (N=345), alternative (N=214), or traditional students (N=213) using the Learning Style Inventory (LSI). The groups were differentiated on 17 of 23 variables, with dropouts being motivated, peer and teacher oriented, easily bored, preferring evening for learning, preferring tactile, kinesthetic, and auditory learning modalities, and requiring mobility. (BL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: