Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRobertson, Claire C.
TitelFormal or Nonformal Education? Entrepreneurial Women in Ghana.
QuelleIn: Comparative Education Review, 28 (1984) 4, S.639-58Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Comparative Analysis; Comparative Education; Conventional Instruction; Experiential Learning; Females; Foreign Countries; Junior High Schools; Nonformal Education; Role of Education; Ghana
AbstractGhanian women have a long history as traders. In early 1978, 42 Central Accra schoolgirls and 42 girls engaged in selling were surveyed to determine the relationship of formal education to marketing skills. Formal education was not significantly helpful in promoting schoolgirls' trading knowledge nor in providing skills likely to land them jobs. (BRR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: