Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSpodek, Bernard
TitelEarly Childhood Education's Past as Prologue: Roots of Contemporary Concerns.
QuelleIn: Young Children, 40 (1985) 5, S.3-7Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Change Agents; Early Childhood Education; Early Reading; Educational History; Educational Philosophy; Females; School Entrance Age; Sex Role; Social Change
AbstractExplores recurring themes in early childhood education that strengthen professional identity and commitment. Historical issues of continuing relevance are discussed, including school entrance age, kindergarten and early reading, child care services as social change agents, increase of child care services due to the changing role of women, and early philosophical foundations. (Author/DT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: