Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Sylvia T.; und weitere
TitelProgram of Assessment, Diagnosis, and Instruction (PADI): Identifying and Nurturing Potentially Gifted and Talented Minority Students.
QuelleIn: Journal of Negro Education, 54 (1985) 3, S.416-30Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCultural Differences; Early Identification; Gifted Disadvantaged; Minority Group Children; Primary Education; Screening Tests; Talent Identification; Maryland
AbstractDescribes design and implementation of a project which focused on early identification of potentially gifted students among youths frequently overlooked because of socioeconomic, cultural, and/or linguistic differences. Also discusses validation of a battery of procedures and techniques designed to identify potentially gifted students among diverse cultural and socioeconomic populations. (GC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: