Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlacher, Jan
TitelEvaluating the Impact of Schooling on Families of Severely Handicapped Children.
QuelleIn: Studies in Educational Evaluation, 11 (1985) 1, S.63-74Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDaily Living Skills; Elementary Secondary Education; Evaluation Criteria; Evaluation Needs; Family Involvement; Parent Participation; Program Evaluation; Severe Disabilities; Special Education
AbstractPrograms to educate severely handicapped children have usually been evaluated with respect to student achievement. Although this approach is reasonable, a multivariate approach that examines the impact on the child's family may be more relevant. Programs to teach the parents and to reduce institutionalization should also be studied. (GDC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: