Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDamerow, Peter; Westbury, Ian
TitelMathematics for All--Problems and Implications.
QuelleIn: Journal of Curriculum Studies, 17 (1985) 2, S.175-84Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Comparative Education; Educational Change; Educational History; Educational Needs; Educational Objectives; Educational Practices; Foreign Countries; Futures (of Society); General Education; Higher Education; Liberal Arts; Mathematics Curriculum; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Modern Mathematics; Secondary Education; Technological Advancement; United States
AbstractIf a major objective of general education is to make children capable of understanding their worlds and of solving technical problems, then mathematics instruction must be provided for all children. However, historical analyses suggest that educators cannot expect great success in implementing this "mathematics for all" orientation in the future. (RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: